Search For More Fishing Tips
Google

Friday, August 18, 2006

Sebentuk Mata Kail Snelling

Satu masalah kecil adalah kepelbagaian menamakan bahawa boleh digunakan untuk simpul satu, untuk umpamanya, seorang Nenek adalah satu Simpul yang Palsu, sekuntum Cengkih Sentakan adalah Simpul seorang Penambang, satu Simpul Ringkas adalah satu Ibu Jari Simpul. Tetapi apabila kami datang ke snelling sebentuk mata kail, nilon panjang tersangkut kepada cangkuk mungkin satu tangkas atau satu serungkup rambut.

Saya menemui kini yang pekerjaan sebenar mengikat serungkup rambut mungkin dipanggil tidur sebentar, manakala snelling kerap dengan cemburu terfikir tentang sebagai satu seni terbatas untuk nelayan lalat. Saya telah menangkap ikan dengan dasar nelayan di Terumbu Sawar Besar yang secara rutin tangkas pencangkuk-pencangkuk mereka.

Terbatas untuk garis-garis kekuatan pecah kurang daripada mengenai 20kg, proses adalah sederhana satu..


1 . Melalui berakhirnya talian, kesan atau purdah melalui mata dua kali, meninggalkan satu gelung tergantung di bawah cangkuk.

2 . Mengadakan baris-baris kedua-duanya sepanjang batang cangkuk.
Menggunakan gelung untuk menggulungkan ketat gelung-gelung sekitar batang dan kedua-dua baris, dari mata naik. Menggunakan daripada 5 untuk 10 pusing.

3 . Menggunakan anak jari mengadakan gelung-gelung ketat ini di tempat. Menarik talian (diperpanjangkan dari mata) sehingga gelung seluruh telah berlalu di bawah gelung-gelung ketat ini.

4 . Dengan gelung-gelung dibuat, menggunakan playar untuk menarik atas berakhirnya
talian.

0 comments:

Fishing Information,fishing tips,fishing tools ,destination fishing vacation,seafood and altogether about fish.Maklumat Memancing,Tip-tip Memancing ,Alat-alat Memancing ,Destinasi Percutian Memancing ,Makanan Laut dan Keseluruhannya Tentang Pancing dan Ikan.

Popular Posts